Orgel i Skokloster kyrka
Foto: Sofi Sandström

Vi söker en kyrkomusiker, vikariat, 50%

Med fokus på gudstjänst, kyrkliga handlingar samt framtida kör och konsertverksamhet. Ansökan oss tillhanda senast måndag 15 november. Tillträde tidigast 1 januari 2022.

Kyrkomusikertjänst
vikariat, 50% under 2022

Vår Micke trappar ner inför pension och därför söker vi hans efterträdare. Fokus på gudstjänst, kyrkliga handlingar samt framtida kör och konsertverksamhet. Sista ansökan söndag 15 november.

Vikariatet kan bli en tillsvidaretjänst 100% från 2023.

Håbo pastorat överensstämmer geografiskt med Håbo kommun. Här bor 21 000 människor, varav 14 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt den moderna Magdalenakyrkan i centralorten Bålsta.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö - i en av Sveriges starkaste tillväxtregioner. Stockholm, Arlanda, Uppsala och Enköping ligger alla inom 5 mils avstånd, och kommunikationerna till och från Bålsta är mycket goda. Pastoratet har ett gott musikliv med flertalet körer och verksamheter där musiken har en självklar plats.

Vi söker dig som har ett stort engagemang för att möta människor med evangeliet och är självgående och driven. Du har en kyrkomusikalisk bredd, är väl förtrogen med gudstjänstlivet och vill vara en del av och utveckla församlingens musikliv. Du finner glädje i såväl orgel- som pianospel och att leda kör.

huvudsakliga arbetsuppgifter

• Enligt schema spela på gudstjänster och kyrkliga handlingar helg och vardag.
  • Framtida kör- och konsertverksamhet.
  • Bygga församling genom musiken.

Vi söker först och främst någon med kyrkomusikerexamen på minst B-nivå, men tar även emot ansökningar på C-nivå.

vi erbjuder

• Ett stort (ca 40 anställda), kreativt och framåtsträvande arbetslag,
    med, för närvarande, fyra heltidsanställda musiker, samt tre körledare.
  • En god personalvård – med ett generöst friskvårdbidrag, samt friskvårdstimme.

välkommen att söka!

Välkommen med din ansökan inkl. CV, personligt brev och referenser!
Intervjuer sker fortlöpande och vi tillämpar provspelning.

Ansökningar ska vara oss tillhanda senast måndag 15 november 2021 och skickas till:

Håbo pastorat,
Box 194,
746 24 Bålsta

eller med e-post till: overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Tillträde efter överenskommelse, tidigast 1 januari 2022.
B-körkort och tillgång till bil behövs.

för ytterligare upplysningar, kontakta gärna

Jenny Nordström, biträdande kyrkoherde, 0171-46 80 29
jenny.nordström@svenskakyrkan.se