Foto: Magnus Aronson/IKON

Håbo pastorat öppnar gudstjänsterna för åtta deltagare på plats - och firar nattvard!

Nyhet Publicerad

Från och med Palmsöndagen, 28 mars, bjuds gudstjänstdeltagare in i kyrkan igen. Men endast åtta personer åt gången. Boka en plats om du vill vara säker på att komma in.

Ända sedan slutet av november förra året har Håbo pastorat endast firat gudstjänster digitalt - via församlingarnas Facebook-sidor.
Men nu har vi längtat länge nog och från och med Palmsöndagens gudstjänster öppnar vi försiktigt upp kyrkorna igen och tar emot åtta gudstjänstdeltagare per gudstjänst. Dessa åtta är förutom dem som medverkar i gudstjänsten - såsom präst, musiker, vaktmästare och kyrkvärd.

För att inte riskera att komma till en redan fullsatt kyrka, kan du boka en plats. Detta görs via receptionen i Kyrkcentrum, senast fredag innan kl. 12.00

VIA TELEFON

VIA SMS

VIA E-POST
overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Först till kvarn gäller.
Om du mejlar eller sms:ar skickar vi en bekräftelse på om du får plats eller inte.

Nattvarden kommer att firas på ett Corona-säkert sätt.

Det är endast prästen som hanterar nattvardsgåvorna.
Innan gudstjänsten förbereder prästen bröd och vin inne i sakristian. Detta sker med engångshandskar på.
I gudstjänsten tar prästen på sig nya handskar för att duka fram brödet och vinet. Sedan är det enbart prästen som delar ut bröd och vin. Ingen medhjälpare kommer att involveras tills vidare.