Organist 100%, nyinrättad tjänst

Håbo pastorat i Uppsala stift, söker en ny organist på heltid.

Håbo är en stadigt växande kommun med Bålsta som huvudort och en befolkning på 21 000. Bålsta ligger utmed E18 och avståndet till Stockholm och Uppsala är 50 km. Pastoratet består av fyra församlingar: Skokloster, Häggeby, Övergran och Kalmar-Yttergran.
Vi har 14 000 medlemmar och bedriver en omfattande verksamhet med syfte att människor ska komma till tro på Kristus och leva i tro på honom.

Vi söker, till en nyinrättad tjänst, en:

Organist 100 %

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

• Du kommer att ha de arbetsuppgifter som vanligen tillkommer en kyrkomusiker.
  • Du kommer att arbeta i alla våra fyra församlingar, men ansvara för musiken i en av dem.
  • Vi vill att du under de första månaderna av din tjänst avsätter 25 % av din arbetstid till att göra en inventering av kyrkomusiken i våra församlingar och kommer med utvecklingsförslag.

KVALIFIKATIONER

• Vi söker dig som har organistexamen.
  • Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du skall kunna jobba i team, ha engagemang och vara lyhörd.
  • Vi förutsätter att du har grundläggande datakunskaper. Vi är anslutna till Svenska kyrkans gemensamma datasystem: GIP, GAS och GTP.
  • Körkort med B-behörighet och tillgång till bil erfordras.

tillträde

Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan

Ansökan med styrkt meritförteckning och löneanspråk samt referenser ska vara pastoratet tillhanda senast söndagen den 16 september, under adress:

Svenska kyrkan Håbo pastorat,
Box 194,
746 24 Bålsta

eller:
lars-olof.eklund@svenskakyrkan.se

Frågor om tjänsten

Lars-Olof Eklund, 0171-46 80 22, kyrkoherde.
lars-olof.eklund@svenskakyrkan.se