Organist 100%

Publicerad Ändrad

Är du vår nye organist? Vår Mikael går i pension vid nyår och därför söker vi hans efterträdare. Ansök senast fredag 18 november.

Vi lever i en tid av andlig längtan samtidigt som många befinner sig långt från kyrkans inre liv. Vi vill vara en del av Guds mission i världen: att människor ska få lära känna Jesus Kristus. Vi söker dig som har ett stort engagemang för att möta människor med evangeliet, du är självgående och driven. Du har en kyrkomusikalisk bredd, är väl förtrogen med gudstjänstlivet och vill vara en del av och utveckla församlingens musikliv. Du finner glädje i såväl orgel- som pianospel och att leda kör.

Pastoratet har flera fina orglar och satsar mycket på musiken, just nu driver vi även ett mångmiljonprojekt att renovera vår historiska läktarorgel från 1804 i Skoklosters kyrka.

I tjänsten ingår följande:

• Utveckla musik och körverksamheten, genom att starta gosskör eller barnkör.
  • Medverka i pastoratets gudstjänster på helger och vardagar, samt kyrkliga handlingar.
  • Undervisa orgelelever.
  • Vanliga arbetsuppgifter som kyrkomusiker har.

Du har kyrkomusikerexamen på minst B-nivå. Välkommen till ett ungt arbetslag om ungefär 40 personer, fyra musiker med heltidstjänster samt två körledare.

Håbo pastorat överensstämmer geografiskt med Håbo kommun. Här bor 21 000 människor, varav 14 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt den moderna Magdalenakyrkan i centralorten Bålsta.

Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö - i en av Sveriges starkaste tillväxtregioner. Stockholm, Arlanda, Uppsala och Enköping ligger alla inom 5 mils avstånd, och kommunikationerna till och från Bålsta är mycket goda.

Välkommen att söka!

Välkommen med din ansökan inkl. CV, personligt brev och referenser! Intervjuer sker löpande och vi tillämpar provspelning.

Ansökningar ska vara oss tillhanda senast fredag 18 november 2022 och skickas till:

Håbo pastorat, Box 194, 746 24 Bålsta
eller med e-post till: overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Tillträde efter överenskommelse, tidigast 1 januari 2023.

B-körkort och tillgång till bil behövs.

För ytterligare upplysningar, kontakta gärna:

Kevin Lembke, organist/samordnare
E-post: kevin.lembke@svenskakyrkan.se