Foto: Małgorzata Tomczak/CC0

Känner du oro?

Magdalenakyrkan i Kyrkcentrum är öppen för stillhet, bön och ljuständning varje vardag. Det finns också någon att tala med tillgänglig per telefon.

Magdalenakyrkan i Kyrkcentrum är öppen varje vardag för dig som önskar komma in och sitta ner en stund och kanske tända ett ljus. I Kyrkcentrum i Bålsta finns kaffe, te, saft, samt styckförpackade godbitar och knäckemackor att köpa om man vill titta in och fika. Även här gäller ökad hänsyn om våra medmänniskor och medvetenhet om god handhygien. Tvätta händerna när du kommer in i huset. Handsprit finns också på bänken med kaffe och te. Håll avstånd till dem omkring dig. Om du känner sjukdomssymptom, ber vi dig att inte komma in förrän du är frisk igen såklart. I våra morgonböner och veckogudstjänster ber vi för dem som är oroliga och drabbade.

Känner du oro, eller är du ensam och behöver någon att tala med så finns vi tillgängliga per telefon. Vi har inte längre fasta dagar och telefontider. Du är välkommen att ringa någon av våra diakoner eller präster

Jenny Nordström, präst, 0171-46 80 29

Caroline Schei, präst, 0171-46 80 46

Veronica Hammar, präst 0171-46 87 11

Marie Corbell, diakon 0171-46 80 39

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.