Foto: CC0 - Pixabay

IT-samordnare 100% - TJÄNSTEN ÄR TILLSATT

TJÄNSTEN ÄR TILSATT! Håbo pastorat söker en IT-samordnare/pedagog, 100%, tillsvidare. Sista ansökan var 21 april 2023.

IT-samordnare 100%

Vi lever i en tid av andlig längtan samtidigt som många befinner sig långt från kyrkans inre liv.
Vi vill vara en del av Guds mission i världen: att människor ska få lära känna Jesus Kristus.

Vi söker dig som vill tjäna församlingen med din pedagogiska gåva och IT-kunskaper.

Som IT-samordnare i Håbo pastorat ingår du i en arbetsgrupp på pastoratets kansli i Bålsta. Totalt är vi ett 40-tal anställda i pastoratet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

• Samordna pastoratets IT-verksamhet genom att utreda, analysera, utvärdera, planera, köpa in och organisera. På så vis säkerställa hållbarhet och kostnadseffektiva lösningar inom IT.
  • Ombesörja personalens behov av vardaglig IT-support och sköta kontakt med Kanslistöd för de gemensamma IT-systemen.
  • Utbilda personal och förtroendevalda i våra IT-system, befintliga och kommande.

Vi önskar att du är en god pedagog med tålamod och gott humör. Som person har du lätt för att skapa förtroende hos såväl förtroendevalda som medarbetare.

Arbetet innebär att du kommer i kontakt med många människor och du bör ha ett hjälpande och trevligt bemötande. Det är ett självständigt arbete där noggrannhet och servicekänsla är viktiga inslag i tjänsten.

KVALIFIKATIONER

Du har lägst en gymnasial utbildning, men gärna akademiska meriter eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Mycket god svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Kunskaper i engelska och andra språk är meriterande.

Det är meriterande om du redan är kunnig inom system som Håbo pastorat använder idag (så som Aveny, Public 360, Microsoft 365: Teams, Power Automate, HRM Flex, mm.).

Vi förutsätter att du delar Svenska kyrkans värderingar och medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav.

HÅBO PASTORAT

Håbo pastorat består av fyra församlingar och överensstämmer geografiskt med Håbo kommun. Här bor 22 000 människor, varav 12 000 är medlemmar i Svenska kyrkan. Pastoratet ligger i ett naturskönt mälarlandskap, rikt på kulturminnesmärken, med över 23 mil sjögräns och innefattar fem medeltida kyrkor samt den moderna Magdalenakyrkan i centralorten Bålsta.

Vi erbjuder ett stort, kreativt arbetslag, frikostigt friskvårdsbidrag och friskvårdstimme, uppmuntran till fortbildning och vidareutveckling, personalförmåner via Benify, och ett omväxlande och stimulerande arbete i en glad och positiv miljö.

VÄLKOMMEN ATT SÖKA!

Välkommen med din ansökan inkl. CV, personligt brev och referenser!

Ansökningar ska vara oss tillhanda senast fredag 21 april 2023 och skickas till:
Håbo pastorat,
Box 194,
746 24 Bålsta

eller med e-post till: overgran.pastorat@svenskakyrkan.se

Tillträde efter överenskommelse.
B-körkort och tillgång till bil behövs.

FÖR YTTERLIGARE UPPLYSNINGAR

David Rönnlund (arbetsledare) david.ronnlund@svenskakyrkan.se
Kicki Holmberg (nuvarande IT-samordnare) kicki.holmberg@svenskakyrkan.se

FACKLIG REPRESENTANT

Vision - Annika Fransson, annika.fransson@fv.vision.se

Klicka här för att ladda ner annonsen som en pfd.