Församlingstidningen Kyrkhälsning i Bålstabladet!

Håll utkik i Bålstabladet lördagen den 24 mars! Veckoprogrammet, med bland annat påskens alla gudstjänster, hittar på sidan 3 i bilagan. Reportage och annat smått och gott hittar du i resten av bilagan.

Den har varit vilande några år, men nu är den tillbaka - i lite ny skepnad:
Håbo pastorats församlingstidning - Kyrkhälsning.

Kanske såg du, inför Kyrkovalet förra året, att vi hade en "valbilaga" i Bålstabladet, där vi presenterade våra verksamheter och de grupper som ställde upp i kyrkovalet 2017. Det var ett lyckat samarbete och därför provar vi att trycka vår församlingstidning på samma sätt.

För 2018 är det budgeterat för två nummer av Kyrkhälsning och det första kommer alltså nu till påsk. Det andra kommer att komma till terminsstarten i höst, mitten av augusti.

Det första numret har påsken som ett litet tema, men du kan också läsa om Håbo pastorats olika församlingar: Kalmar-Yttergran, Övergran, Häggeby och Skokloster.
Dessutom berättar vi om verksamheter som kanske inte all vet om att de finns: Pilgrimsvandring, Spädbarnsmassage och andra barn- och famlijeutbildningar, Soppluncher och Torsdagsrocken - en musikverkstad för människor med funtionsvariationer.

Nästa nummer, i höst, kommer att ha Allhelgonahelgen som ett litet tema. Då kommer vi att få möta våra kyrkogårdsvaktmästare, bland annat.