Bålsta kammarkör sjunger i Magdalenasalen under Kyrkcentrums 30-års jubileum
Foto: Sofi Sandström

Bålsta kammarkör

Övar torsdagar kl 19:00-21:30 i Kyrkcentrum. Är du sugen på att sjunga och umgås i ett trevligt sammanhang? Vill du utveckla din egen röst och sjunga musikens pärlor så är du välkommen till oss.

Vårt härliga gäng gör flera framträdanden under året och en utlandsturné vartannat år.

Vi söker sångare till alla stämmor men framförallt till herrstämmorna för tillfället.

Har du kör- och sångvana samt kan läsa noter är det en fördel.

Kören samarbetar regelbundet med andra körer och med professionella instrumentalensembler.

Vi brukar framträda med minst ett större körverk per år.

För mer information kontakta Gunnar men lyssna gärna och titta på vår hemsida.
Bålsta kammarkörs egen hemsida finns här

Plats: Kyrkcentrum, Västerhagsvägen 15, Bålsta
Tid: Torsdagar kl 19.00-21.30.
Med fikapaus.

om bålsta kammarkör

Bålsta kammarkör en vuxenkör som funnits sedan 1977. Den startades av kyrkomusiker Inga Widell. Kören sjunger kyrklig (sakral) musik och profan musik såsom t ex. Evert Taube. Bålsta Kammarkör har ingen åldergräns. Kören medverkar vid olika högtider runt om i Håbo pastorats kyrkor.