Alpha-kurs 2020

För dig som vill samtala med andra om kristen tro och viktiga livsfrågor. Torsdagar kl. 18.30 i Kyrkcentrum. Startar 17 september, 2020.

var?

Kyrkcentrum, Västerhagsvägen 15 i Bålsta.

när?

Torsdagar kl. 18.30. Start 17 september, 2020. Avslut 27 november, 2020.
I mitten av terminen åker vi iväg på en fördjupningshelg i samarbete med Kummelby församling (Svenska kyrkan i Sollentuna).

hur?

Vi inleder varje kurstillfälle med att äta en lagad middag tillsammans
Sedan är det ett föredrag och efter det samtal i smågrupper.
Man förbinder sig inte att fullborda kursen, utan känner efter själv om man vill fortsätta. Det går också bra att ansluta någon vecka efter att kursen börjat - om man missat att anmäla sig, eller tvekat.

kostnad?

450 kronor, vilket innefattar mat, material samt logikostnader under fördjupningshelgen.

Avgiften är inte bindande vid de första kurstillfällena, och är heller inte tänkt att få utgöra ett hinder för någon.

Vid frågor, hör av dig till:

Anmäl dig här nedanför

Du kommer att få en automatisk bekräftelse via e-post, på att vi tagit emot din anmälan