ABC Gruppträffar för föräldrar till barn 3-12 år

De flesta föräldrar kan känna igen sig i vardagssituationer där relationerna sätts på prov. Hur skapar vi harmoni vid matbordet? Hur undviker vi stressiga situationer? Hur kan vi förebygga konflikter? Hur får vi mer tid till härligt umgänge med våra barn? En sak är säker. Ingen förälder är ensam om dessa funderingar.

Hur vill du att ditt barn ska komma ihåg
dig om 20 år?
Få saker är viktigare än relationen med våra barn. Vi vet att starka band mellan barn och föräldrar är den bästa grunden för en harmonisk uppväxt till trygga och självständiga individer som vuxna.

Det är däremot inte alltid så självklart hur man åstadkommer det.

Vad är ABC?
Syftet är att främja barns positiva utveckling genom att stärka relationen mellan föräldrar och barn. Innehållet utgår från forskning kring föräldraskap och barns utveckling samt FNs barnkonvention. Du får med dig: Insikter och tips som underlättar din vardag hemma. Du får möjlighet att diskutera och dela erfarenheter med andra föräldrar.

• Träffarna leds av utbildade gruppledare i ABC.
  • Vi erbjuder denna kurs på tre olika platser.
  • Kursen är kostnadsfri.

Kursen innehåller fyra träffar.

1 - Visa kärlek Hur kan jag visa värme och kärlek? Hur vill mitt barn känna sig älskad?

2 - Vara med Hur påverkar vi varandra i det dagliga samspelet? Hur förebygger vi konflikter med våra barn?

3 - Visa vägen Hur påverkar stress föräldraskapet och hur kan ilska hanteras?

4 - Välja strider Hur kan tjat och skäll i familjen minskas? Vilka strider behöver tas och vilka kan väljas bort?

OBS KURSEN ÄR FULLBOKAD!!!
Håll utkik efter kommande kursstarter.

Under vårenterminen 2024 träffas gruppen
Fyra måndagar kl. 18.00-20.30, 12 och 26 februari samt 11 och 25 mars  - på Kyrkcentrum, Västerhagsvägen 15 i Bålsta.
Anmälan, senaste 1 februari, och frågor: linnea.walger@svenskakyrkan.se

Utbildningarna sker i samarbete mellan Håbo kommun, Svenska kyrkan i Håbo och Region Uppsala.