Någon håller händerna runt en kaffekopp på bordet.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Mötesplatser för vuxna

Här hittar du grupper och aktiviteter för dig som är vuxen och senior. Läs mer »

Sopplunch
Varannan tisdag jämna veckor kl.12.00 serveras sopplunch med varierat program i Kyrkettan. För program se hemsidan eller annons i NVP.
Program för våren 2024

Torsdagsträffen
Öppen mötesplats för dig som är dagledig torsdagar kl. 11.00 i Ingaröhemmet.
Kontaktperson: Lars Liljemark.

Bussresa
Varje år gör församlingen en bussutfärd till en intressant plats. Håll utkik i vårt församlingsblad för att se kommande resor.

Fredagsgemenskap- Öppet hus
Vill du dela fredagsmyset med någon annan? Samling vid 17.30 därefter avnjuter vi middag, efterrätt och kaffe tillsammans. Under våren ses vi 16 februari, 15 mars, 17 april och 19 maj. Varmt välkommen. Ingen föranmälan.

Sorgegrupp/samtal
Vi erbjuder samtalsgrupper för dig som vill vara med och dela dina erfarenheter kring din förlust. Vi försöker bearbeta det vi varit med om och hitta vägar att se framåt i livet. Vill du delta i en sådan grupp är du välkommen att höra av dig.

Volontär
Kanske längtar du efter att engagera dig lite mera i vår församling? Vi behöver ofta volontärer som kan hjälpa till vid olika arrangemang. Det kan handla om allt ifrån att duka upp ett julbord, hjälpa till med odlingen i växthuset på Ingarö, till att vara kyrkvärd på söndagens högmässa. Om du tycker att detta skulle passa dig hör då av dig till Emma Norling. Det går också bra att gå in och gör en intresseanmälan på www.kyrkansvolontarer.se

Samtal
Du är alltid välkommen att ta kontakt med oss präster och diakoner i församlingen för ett enskilt samtal.

Körer
Församlingen har ett flertal körer – vill du var med och sjunga?
Kontakta Helena Engardt genom att mejla  helena.engardt@svenskakyrkan.se för att se vilken kör som passar dig.

Konserter
För program se hemsidan eller annons i NVP.

Vi som jobbar med Vuxna och seniorer - våra kontaktuppgifter hittar du på här nedanför, välkommen att höra av dig!