Tipspromenad

Årets tipsutmaning börjar här

Hej! Vad kul att du hittade hit. Under sommaren kommer det finnas möjlighet att genomföra digitala tipspromenader i Grava församling. Det finns tre olika varianter med tre olika svårighetsnivåer.

Easy (0-12år) för de mindre barnen i familjen.
Medium (13-18år) för de lite större barnen och tonåringarna i familjen.
Hard (18+) för de vuxna i familjen.

För att delta i tipspromenaden behöver du ladda hem appen Tipsrundan i din smartphone.

Sedan anger du koden för den tipspromenad du tänkt delta i och förflyttar dig mellan frågorna, mobilen känner av vart du befinner dig med hjälp av telefonens gps. När du är i närheten av en fråga kommer den att komma upp i appen och du svarar på frågan så gott du kan. Precis som vilken tipspromenad som helst, fast i mobilen!

Tipspromenaderna kommer att vara öppna under juni, juli och augusti månad.

Du kan genomföra din tipsrunda när du vill under perioden, är du morgonpigg eller kvällsmänniska spelar det ingen roll.

Vi kommer sedan att utlysa vinnarna på vår hemsida och i församlingsbladet.
Priser utdelas till 1:an och 2:an i varje svårighetsgrad och variant.

Nedan finns koderna och beskrivningar av de olika rundorna i församlingen.

Tipsrunda till fots

Start: Församlingshemmet, Skönviksvägen 2
Denna tipspromenad tar dig igenom Skåre och Stodene. Den tar cirka 1 timme att genomföra till fots och är 5km lång. Lycka till!

Easy (0-12år) Kod: UKC813
Medium (13-18år) Kod: HIX037
Hard (18+) Kod: TJG753

Tipsrunda på cykel

Start: Grava kyrka
Denna tipsrunda tar dig genom Stodene, Ilanda, Tuggelite, I2-skogen, Dye, norra Råtorp och Skåre. Du färdas genom varierande landskap med villaområden, odlingsmarker, skog och industriområden. Tipsrundan är 15km lång och görs lättast på cykel, det går så klart också att promenera om man vill. Lycka till!

Easy (0-12år) Kod: GOP583
Medium (13-18år) Kod: JBI378
Hard (18+) Kod: HLT394

Tipsrunda med bilen

Start: Grava kyrka
För dig som vill utforska vår församlings yttre gränser så tar denna tipsrunda dig på en resa från Skåne i nordväst, Sörmon i sydväst. Dye i sydöst och Botorpsheden i nordöst. Sträckan är 50+ kilometer lång och mycket varierande. Kanske vill du anta en riktig utmaning och cykla hela sträckan. Lycka till!

Easy (0-12år) Kod: MJX740
Medium (13-18år) Kod: LGK133
Hard (18+) Kod: TVC615

För mer information kontakta expeditionen på 054-53 62 20 eller grava.pastorat@svenskakyrkan.se