Beställ lokal logotyp

Ibland behöver man lyfta fram en lokal avsändare, samtidigt som det är viktigt med ett enhetligt utseende. Därför kan du beställa en undernivå till Svenska kyrkans logotyp.

Inga nya beställningar av lokala logotyper – varumärkesarbete pågår

På grund av pågående varumärkesarbete, vilken eventuellt kan påverka Svenska kyrkans logotyp, tar vi för tillfället inte emot nya beställningar av lokala logotyppaket.

Tillägg

Tillägg får användas för Svenska kyrkans organisatoriska nivåer eller orter.

Logotyper med deskriptivt tillägg får tas fram för

• Stiftsnamn (Visby stift)
• Pastoratsnamn (Kyrkstads pastorat eller Kyrkstad)
• Församlingsnamn (Kyrkbyns församling eller Kyrkbyn)
• Stadsnamn (Kyrkstad, i Kyrkstad)

Logotyper med deskriptivt tillägg får inte tas fram för

Kombination av Stift, Pastorat, Församling eller Stad
Adressuppgifter (varken post- eller webbadresser)
Verksamhetsbeskrivningar (Begravningsverksamheten, Diakonigruppen,    Prästlönetillgångar eller motsvarande)
Grafiska element (bilder, tillägg, extra linjer eller motsvarande)

Så här går det till

Fyll i formuläret här på sidan, skicka in en beställning per lokal logotyp. Beställningen är bindande.

Beställningarna skickas vidare till tillverkaren en gång i veckan. Därefter dröjer det omkring en vecka innan beställaren först får korrektur på den nya logotypen och ytterligare en vecka innan leverans av logotyppaketet till den angivna e-postadressen.

Logotypen levereras i ett flertal olika standardiserade format; till tryck, webb och Officeprogrammen. I fyrfärg, inverterad, svart och vit.

Kostar det något?

För närvarande debiteras inte beställaren för de lokala logotyppaketen. Det är istället kyrkokansliet i Uppsala som står för kostnaden.