Vlogg - Möte Med Monika

En videoblogg om livskraft, livsglädje och hopp

Att leva med kraft! Vill du vara med?

Med livets alla vardagligheter i fokus sätter vi oss själva i fokus för en stund och fyller på med vägledning, livskraft och livslust. För att stärkta och fyllda med glädje leva vidare genom vår dag och vårt liv.
En stund av gemenskap, en stund av påfyllnad, en stund av nytt liv.
Vi väver ihop de spännande personberättelserna i Bibeln med våra egna liv. Vi anar deras spår och använder oss av deras livsväg för en stund tillsammans.
Hur ska jag leva idag? Hur ska jag få tiden att räcka till? Hur ska jag lyckas att vara en bra medmänniska idag? Hur ska jag känna hopp i en ibland svår och tuff vardag?

En videoblogg på Youtube om livskraft, livsglädje och hopp!

Vloggen Möte Med Monika handlar i dess nuvarande form om att se avsnitten, i viss mån samtala via e-post och att praktisera och använda innehållet på sitt eget sätt med hjälp av praktiska övningar, bön och meditation kopplat till varje ämne.

Vi tar hand om både kropp och andlighet i vloggen

Kom med i ett kreativt, nyskapande och spännande samtal via vloggen i Götene pastorat under namnet Möte Med Monika!

Monika Hedlund, präst och symbolpedagog i Götene pastorat, Svenska kyrkan om vloggen
Jag har länge önskat konkretisera bibelberättelser och texter med hjälp av mina erfarenheter som symbolpedagog. En väg som handlar om att vara aktiv som människa, att hitta sin kreativitet och att se efter om och vad Bibelns händelser har att förmedla, bidra med till i mitt liv idag. Pandemin har fått mig att sätta igång denna process i mitt och församlingens liv just nu, men vloggen  sträcker sig till coronatider och bortom.

Välkommen till ett spännande möte!