Foto: Ikon

Ta del av påskens gudstjänster i Göteborgs domkyrka på webben

Under stilla veckan, veckan före påsk, sänder vi andakter från Göteborgs domkyrka. Under helgen direktsänder vi skärtorsdagsmässan, långfredagsgudstjänsten och påskdagsmässan. Du kan vara en del av dem via webben.

Domkyrkan har öppet för enskild andakt, ljuständning och bön. Tänk på att hålla avståndet till andra i kyrkan.

För gemenskap i gudstjänst och andakt är du välkommen att delta digitalt via webben och Facebook.

Stilla veckan i Göteborgs domkyrka

MÅNDAG 6 APRIL

12.00 Passionsandakt
Medverkande: Stefan Hiller, domprost. Petter Ekberg, musiker. Charles Dristig, kyrkovaktmästare.

TISDAG 7 APRIL

12.00 Passionsandakt
Medverkande: Ulf Sjögren, stiftsprost. Mikael Fridén, domkyrkoorganist. Kamran Ghorbani, kyrkovaktmästare.

ONSDAG 8 APRIL

12.00 Passionsandakt
Medverkande: Josefine Callenberg, präst. Petter Ekberg, musiker. Kamran Ghorbani, kyrkovaktmästare.

TORSDAG 9 APRIL (SKÄRTORSDAGEN)

18.00 Skärtorsdagsmässa
Medverkande: Biskop Susanne Rappmann. Stefan Hiller, domprost. Mikael Fridén, domkyrkoorganist. Mimmi Rhodin, vaktmästare

FREDAG 10 APRIL (LÅNGFREDAGEN)

11.00 Långfredagsgudstjänst
Medverkande: Josefine Callenberg, präst. Försängare Mikael Friden, Michael Sager
och sångare ur Domkyrkans körer

SÖNDAG 12 APRIL (PÅSKDAGEN)

11.00 Påskdagsmässa
Medverkande: Biskop Susanne Rappmann. Mikael Fridén, musiker. Trumpeter och körgrupp.