Foto: Magnus Aronson/Ikon

Svenska Kyrkans Ungas grafiska profil

Den grafiska profilen är vår visuella identitet. Den finns för att göra det lätt att se och känna igen att det är Svenska Kyrkans Unga som kommunicerar. I den här kursen tittar vi närmre på den grafiska profilen och hur vi kan använda den för att kommunicera mer effektivt och enhetligt. Tis 25 okt 2022 17.30, Göteborg

Genom att använda den grafiska profilen i kommunikation kan människor fokusera på budskapet istället för på vem som är avsändare. I den gemensamma grafiska profilen finns riktlinjer i form av gemensamma logotyper, färger, typsnitt och annat som hjälper till att göra kommunikationen enhetlig.

Välkommen till en utbildning med Svenska Kyrkans Ungas grafiska profil i fokus. Målgrupp är alla som på olika sätt skickar ut information om Svenska Kyrkans Unga, oavsett om det är fysiska utskick eller i sociala medier och webb.

Kostnadsfritt
Fika ingår

Tis 25 oktober 2022 17.30–20.00, Stiftskansliet i Göteborg
Anmäl dig här senast den 18 oktober 2022

    Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!

  • Kristine Ålöv

    Kristine Ålöv

    Göteborgs stift

    Kommunikatör, Församlingsstödsenheten, Tjänstledig