Porträttbild på en tårögt leende kvinna i en kyrka.
Foto: John Strand /Ikon

Sorgkampanj

Kampanjen visar att den som sörjer kan få stöd och hjälp från Svenska kyrkan. Att kyrkan finns för dig och andra när livet brister och vid viktiga livshändelser. Kampanjperiod 26 okt - 3 nov 2024. Bidra till gemensam budget senast den 27 september 2024.

Svenska kyrkans kampanj om sorg syftar till att öka medvetenheten om sorgeprocessen och ge stöd till de som sörjer. Vikten av att prata om sorgen och möjligheten att söka stöd från präster och diakoner betonas i kampanjen. Det framhävs också att sorg är en individuell process och att det inte finns några rätt eller fel sätt att sörja.

Det är enkelt att delta

Kampanjmaterialet är redan framtaget och redo att användas! Du kan enkelt genomföra kampanjen i egen regi med material som du hittar på Kornet eller ansluta via gemensam budget. Det enklaste och mest kostnadseffektiva är att gå samman i gemensam budget, utan extra. Det gör att vi inte trissar upp priserna när vi köper annonsplatser under samma period. Här kan du läsa mer om samverkan kring kampanjerna.

Kampanjperioden är 26 okt - 3 nov 2024.
Bidra här till gemensam budget senast den 27 september 2024.

Vill du veta mer? Kontakt mig gärna!

Andreas Karlsson

Göteborgs stift

Kommunikatör, Församlingsstödsenheten

Mer om Andreas Karlsson

Arbetar deltid och är primärt tillgänglig onsdagar, via e-post och teams.