Församlingar och pastorat kan enkelt ansluta till de gemensamma kampanjerna genom att att bidra till den gemensamma kampanjbudgeten. Nedan ser du vilka större kampanjer som är planerade under året. Klicka på länkarna för att läsa mer och ansluta.
Vad blir resultatet av en ökad budget?
- För exempelvis 10 000 kr i annonsbudgeten kan den digitala räckvidden för hela stiftet ökas med drygt 333 000 impressions. Frekvensen som kampanjerna lägger sig på är 4, vilket innebär att man siktar på 4 visningar per mottagare. Detta gränsvärde skapar ett bra genomslag.
- För 100 000 kr extra kan vi synas vid tre större tågstationer med digital storbildreklam. Alternativt kan man få en kvartssides-annons i samtliga dagstidningar inom stiftet.
Församlingar och pastorat kan också bidra till och stärka kampanjerna genom att ta del av det material som Svenska kyrkan tar fram och sprida det vidare till sina medlemmar och i det lokala samhället. Det kan handla om affischer, foldrar, annonser eller annat material som är specifikt utformat för kampanjen. Genom att sprida detta material på olika platser och via olika kanaler, till exempel på sociala medier eller genom lokala tidningar, kan församlingarna nå ut till fler människor och öka kampanjens synlighet.
Församlingar kan också ordna egna aktiviteter och evenemang som är i samklang med kampanjernas budskap och teman. Det kan vara allt från gudstjänster och bönestunder till debatter, föreläsningar eller samtal om viktiga frågor som rör kampanjens tema. Genom att ordna egna aktiviteter kan församlingarna engagera sin egen församling och det lokala samhället i kampanjens frågor och skapa en ökad medvetenhet och förståelse för dem.
Vi samlas kring tre större kampanjer:
Sommarkampanj
Kampanjperioden är 19 juni - 16 juli 2023.
Läs mer och bidra här till gemensam budget senast den 12 maj 2023.
Sorgkampanj
Kampanjperioden är 23 okt - 5 nov 2023.
Läs mer och bidra här till gemensam budget senast den 15 september 2023.
Julkampanj
Kampanjperioden är: 11 dec - 24 dec 2023.
Läs mer och bidra här till gemensam budget senast den 20 oktober 2023.