Foto: Kristin Lidell /Ikon

Kyrkoantikvarisk ersättning: ansökan

Kursen ger dig grunderna du behöver för att upprätta en KAE-ansökan i IT-stödet i Public 360. Du får kunskap om vilka åtgärder som kan finansieras med KAE och vilka underlag i ansökan som är obligatoriska. Tillfället vänder sig till dig som förvaltar kyrkor och kyrkliga inventarier. Tis 13 sep 2022 9.00, digitalt

Denna digitala kurs är en praktisk genomgång av hur du arbetar med ansökan i IT-stödet för KAE. I kursen tittar vi närmare på den övergripande KAE-processen och går igenom steg för steg de olika momenten från ansökan till beslut. En kort introduktion till systemet Public 360 ingår.

Kursen är framtagen för dig som ansvarar för, planerar och ansöker om kyrkoantikvarisk ersättning. Den rekommenderas främst till dig som är ny i din roll som lokal KAE-handläggare och för dig som vill få en uppdatering och repetition.

Kursen är en del i en serie om tre utbildningar avseende KAE. Utbildningarna är fristående och du väljer själv vilka delar som är intressanta för dig.

Kursledare är Elin Lif och Linda Denlert, stiftsantikvarier vid Göteborgs stift.

Kostnadsfritt

Tis 13 september 2022, 09:00-12:00, digitalt
Anmäl dig här senast den 6 september