Foto: Getty Images

Dagretreat för diakoner

En dag där du får dela tystnad med kollegor och ge utrymme för bön, meditation och eftertanke omkring liv och uppdrag. Torsdag 3 okt 2024 9.00, Åh stiftsgård

På Åh stiftsgård är kyrkan öppen och tillgänglig för gemensam och enskild meditation och bön. Vi disponerar Göteborgsstugan med möjlighet till avskildhet och tystnad. För dig som vill dra dig undan finns möjlighet att där disponera eget rum under del av dagen.

Alla deltagare har möjlighet att boka ett enskilt samtal med diakon eller präst. Måltider serveras i stiftsgårdens matsal.

Dagen leds av Louise Sjölund, stiftsgårdspräst Åh stiftsgård och Helena Jonsson, stiftsdiakon Göteborgs stift.

Om du önskar är du välkommen att förlänga din vistelse med övernattning innan eller efter retreatdagen, vänd dig till stiftsgårdens reception på telefon 0522-250 56 eller e-post info@ahstiftsgard.se

495 kr
Fika och lunch ingår

Torsdag 3 oktober 2024 9.00-16.30,Åh stiftsgård i Ljungskile
Anmäl dig här senast den 20 september 2024

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!

Program

09.00  Samling och introduktion i kyrkan. Vi går in i tystnaden. Bibelmeditation.
10.00  Kaffe/te och smörgås finns framdukat i matsalen, huvudbyggnaden.
12.00  Middagsbön i kyrkan.
12.30  Lunch serveras i matsalen.
15.00  Kaffe/te finns framdukat i matsalen.
15:30  Mässa i kyrkan. Därefter bryts tystnaden för den som önskar.