Assistent i församlingsarbete/pedagog 75% till Villstads församling.

Vi söker en pedagog/assistent med fokus på barn- och ungdomsarbete till Villstads församling i Gislaveds pastorat.

Tycker du om att arbeta med barn och ungdomar? Målet med vår verksamhet är att barn och unga skall känna glädje, gemenskap, trygghet och att de är sedda och värdefulla. Våra grupper är viktiga mötesplatser där vi vill erbjuda en kärleksfull miljö där evangeliet kan leva, växa och spridas. Vill du vara en viktig del i vårt arbete?

Vi söker dig som:

·        Vill vara med och forma vårt församlingsarbete.

·        Finner din glädje i att arbeta med barn och unga.

·        Har god struktur och organisationsförmåga.

·        Kan samarbeta, inspirera och leda.

·        Är kreativ och tänker nytt.

Är du personen som känner dig kallad till och tilltalad av vårt arbete, så välkomnar vi dig att söka tjänsten. Vi träffas gärna om du är nyfiken på uppdraget.

Tjänsten är på 75 % med tillträde enligt överenskommelse.

I kommunen finns Isaberg med sjöar, skogar, golf, slalom, Scandinavian Raceway som ger fina möjligheter till rekreation. Känt för musiklivet. Här finns gott om företag samt skolor tom gymnasiet, en fördel om du har familj.

Se www.gislaved.se

Välkommen med ansökan till Gislaveds pastorat Box 83 332 22 Gislaved el gislaved.pastorat@svenskakyrkan.se senast 25 juni 2021 intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Ange löneanspråk.

Har du frågor på tjänsten så välkommen att höra av dig till:

Kyrkoherde Anders Carlwe 0371-83155  el Anders.Carlwe@svenskakyrkan.se

Anders Hullfors församlingsherde i södra området  0371-831 22 el anders.hullfors@svenskakyrkan.se

Helena Fyhr-Abrahamsson Vision 0470-704865 el Helena.Fyhr-Abrahamsson@svenskakyrkan.se