Församlingspedagog/-assistent 80%

Gislaveds pastorat söker församlingspedagog eller motsvarande till Burseryds församling.

Gislaveds pastorat i västra delen av Växjö stift består av åtta församlingar och är beläget mitt i ett av Sveriges företagstätaste områden; En bygd som präglas av ett omfattande entreprenörskap och andas framtidstro.

Här blandas landsbygd med tätorter.

Efter en tid av strukturförändringar i samband med ny pastoratsreglering står vi nu inför ett spännande arbete med verksamhetsutveckling.

Du kommer att bli en viktig kugge tillsammans med övriga medarbetare när vi tar ut kompassriktningen för fortsatt arbete med församlingsutveckling.

I Burseryd kommer du i huvudsak att arbeta tillsammans med musiker, vaktmästare, diakon och präst.
Utöver detta kommer du att ingå i ett pastoratsövergripande kollegium bestående av fem pedagoger/församlingsassistenter

Vi vill att människor i mötet med kyrkan alltid känner sig välkomna och inkluderade

Därför vill vi att du

Tycker om pedagogiskt arbete och vill vara en kraft som hjälper barn, ungdomar och unga vuxna att finna vägar till kristen tro.

Skall ha lätt för att skapa kontakter och arbeta långsiktigt.

Kan samarbeta, inspirera och leda

Är kreativ och vill knyta samman vardagsarbetet med församlingens gudstjänstliv

Tycker om att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete

Tycker om att arbeta målorienterat

För tjänsten krävs B-körkort

Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan till:
Gislaveds pastorat
Box 83
332 22 Gislaved
eller gislaved.pastorat@svenskakyrkan.se senast 15 november 2021 intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Frågor om tjänsten:

Församlingsherde i södra området Anders Hullfors  0371-831 22, anders.hullfors@svenskakyrkan.se

Pastoratssamordnare för pedagoger Marita Falk 0371-831 43,  marita.falk@svenskakyrkan.se

Kyrkoherde Anders Carlwe 0371-831 55, anders.carlwe@svenskakyrkan.se

Fackliga företrädare: