Jul i Domkyrkan

Det blir en annorlunda jul, men det blir jul. Domkyrkan är öppen och det finns mycket att uppleva här! Kontakta Domkyrkan om du behöver någon att prata med. Präster eller diakoner kan träffa dig på säkert avstånd i kyrkan eller ute, på en promenad eller digitalt. Ring expeditionen på telefon 031- 731 61 30.

JULKRUBBOR

Upptäck våra krubbor! Det finns en stor utanför kyrkan och två inne och dessutom en utställning. Julkrubban visar en bild av hur det kanske såg ut när Jesus föddes.

JULINSAMLING TILL ACT

Årets julinsamling har fokus på flickors rättig­heter i världen. Swisha din gåva till 9001223!

UPPTÄCKTSVANDRING

Upptäck julen i Dom­kyrkan! För alla barn finns ett häfte att ta till hjälp. Kan du lösa alla uppgifterna? Hittar du kamelen?

ADVENTSKALENDER

Varje dag kan du följa med i förberedelserna inför julen i Domkyrkans adventskalender som finns på sociala medier och på den elektroniska anslagstavlan i vapen-
huset.

SAKNADSTRÄD

Vem eller vad saknar du i jul? Kom till Domkyrkans saknadsträd och skriv det på ett hjärta. Häng sedan upp det i trädet. Sitt en stund i stillhet och låt oss hjälpa varandra att bära det som är tungt. Hjärtana bär sedan fram i gudstjänsten men utan att läsa texterna.