Vill du vara en extra vuxen på en förskola?

Skulle du vilja göra en ideell insats på någon av våra förskolor?  Kanske snickra, baka, läsa, pyssla eller göra något annat som du och barnen tycker är roligt att göra. Gillar du teknik och kan göra tekniska experiment som passar för barn så är det också välkommet. Samma sak med kunskaper om natur, biologi, fysik och kemi.

Svenska kyrkan i Gävle driver idag fyra förskolor i olika delar av kommunen. En förskola heter Pärlan och ligger i Bomhus, en annan heter Stjärnan och ligger i Sätra. Sedan är det Staffansbackens förskola på Brynäs och Smaragdens förskola i Hemlingby.

Är du intresserad av denna uppgift, kontakta Annica Ekengren rektor på förskolorna för att se om detta är något för dig och verksamheten.
Annica Ekengren 026-17 05 52, annica.ekengren@svenskakyrkan.se

För att skydda barn och ungdomar i våra verksamheter måste alla volontärer som ska arbeta med barn och unga i Svenska kyrkan i Gävle visa ett utdrag ur belastningsregistret. Alla volontärer blir också intervjuade.