Pilgrimsvandringar

SOMMAR-HÖST 2021
Walk for future

Vadstena pilgrimscentrum har av Svenska kyrkan, genom den nationella Färdplanen för klimatet, fått uppdraget att leda en Pilgrimsvandring till FN:s klimatkonferens COP26 i Glasgow november 2021.

Start i juli i Vadstena.

Församlingar och föreningar i hela Sverige anknyter på olika sätt genom arrangemang och vandringar på hemmaplan, och allas våra steg för klimatet räknas. Läs mer om och fundera på om Du kan och har möjlighet att delta i vandringen från Vadstena eller någon vandring här i våra hemtrakter. www.walkforfuture.se

AUGUSTI 2021
Tisdag den 24 augusti, Gävle.
Samling 14.00 i Strömsbro kyrka och avslutas i Mariakyrkan i Sätra 16.00.

SEPTEMBER 2021
Pilgrimsvandring för Klimatet

Lördag den 11 september inbjuder Gästriklands Pilgrimsnätverk till en pilgrimsvandring för klimatet. I år anknyter vi till Walk for future och vandrar för en hållbar framtid. Allas våra steg räknas!

Samling med morgonbön i Heliga trefaldighets kyrka 10.00. Vi vandrar sedan genom Boulongerskogen via Valls hage fram till Sätra och Mariakyrkan där vi avslutar dagen med en andakt eller mässa.

OKTOBER 2021
Lördag den 2 oktober, Kustleden.
Samling10.00 i Strömsbro kyrka. Vi går till Bönan.

NOVEMBER 2021
Lördag den 13 november, Gävle.
Samling 10.00 i Mariakyrkan. Vi går till Strömsbro.

Gäller för alla vandringstillfällen
Ta med matsäck för dagen, sittunderlag och sköna skor att gå i.

Välkommen att gå med!

Här kan du läsa mer om pilgrimsvandringar inom Svenska kyrkan svenskakyrkan.se/sokdintro/pilgrimsvandring

Välkommen att pilgrimsvandra

Pilgrim Svenska kyrkan