GIF-vinst när Svenska kyrkan var matchvärd på Gavlevallen

I går, söndag, var Svenska kyrkan i Gävle matchvärdar på Gavlevallen när Gefle IF vann (och nu klättrat en liten bit upp och bort från "strecket"). Uppdraget var att uppmärksamma att det är dags att anmäla sig till konfirmation samt att det snart är val. Några anställda och ca 15 unga konfaledare var med och såg matchen. Vi delade ut plåster och karameller och pratade med många människor om konfirmation och några människor om kyrkoval.

I pausen berättade Sven Hillert, präst i Maria församling, om konfirmation och våra olika grupper så att det hördes i högtalarna. Dessutom stod han i mål och tog straffen som Peter iklädd kaftan sköt. Däremot var Sven chanslös när fotbollsproffset Hella klev fram till straffpunkten.