Foto: David Larsson

Svenska kyrkan i Gällivare

Välkommen till Svenska kyrkan i Gällivare. Från årsskiftet 2021/22 är vi en ny gemensam församling, Gällivare församling, som täcker hela Gällivare kommun, såväl tätorterna som landsbygden och fjällvärlden.

Lediga tjänster

Vi söker en Komminister, 100 % Vi söker Dig som tillsammans med oss vill bygga församlingens liv vidare. Hos oss blir Du delaktig i helheten inom Gällivare församling. Du möter människor från livets början till dess slut. För tjänsten fordras körkort. Tillträde efter överenskommelse. Facklig företrädare: KyrkA, Luleå stift Upplysningar om tjänsten lämnas av Kyrkoherde Berit Kero Jakobsson, 0970-221 85.

Ett stort fång med rosa blommor vid en gravsten.

Vill du att vi sköter graven?

Vi erbjuder gravskötsel på våra kyrkogårdar under sommar- och höstsäsongen.

Texter och psalmer på andra språk

Nu är det enklare att hitta texter och psalmer på samiska och finska vid våra huvudgudstjänster i Gällivare kyrka och Allhelgonakyrkan i Malmberget

Gravkartor på webben

Nu finns sökbara kartor på webben som gör det enkelt att hitta anhörigas gravar

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben

Mötesplatser

Välkommen till våra olika verksamheter.

Dundret sett från Njiehtsakjavrre

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss. Församlingsexpeditionen finns i Prästgården, Gällivare.

Veckans gudstjänster, konserter och aktiviteter publiceras också i vår annons i Kometen varje onsdag. Du kan läsa annonsen i PDF-format under rubriken Veckoprogram.