Vuxenkonfirmation

Det är aldrig för sent! Nu erbjuder Gagnefs pastorat konfirmation för vuxna!

Vad är vuxenkonfirmation?

Konfirmandtiden kan se ut på olika sätt. Du kan följa en grupp som träffas regelbundet eller göra det på egen hand, tillsammans med en präst. Under konfirmationstiden pratar vi om livets frågor, mening och mål – tillsammans eller enskilt. Samtalen kan handla om allt mellan himmel och jord, individerna, gruppen och dess process får vara styrande. Vi hittar på olika aktiviteter och provar nya saker tillsammans. Vi firar gudstjänst och andakt. Vi lär oss mer om Bibeln och Psalmbok och undersöker om dessa kan vara vägledande för våra liv idag.

Under konfirmationstiden får du lära känna många nya människor och förhoppningsvis även dig själv på ett nytt sätt.

När blir det av?

Planen är att starta upp en grupp till våren. Så skicka in din intresseanmälan redan nu.

Anmälan och frågor

Pastorsexpeditionen 0241-610 12 gagnef.pastorat@svenskakyrkan.se

Präst Margareta Carlenius 0241-615 30 margareta.carlenius@svenskakyrkan.se

Ladda ner din broschyr här