Foto: Hanna Hummelbo/IKON

Snart startar höstterminen

Vuxenverksamheten i Gagnefs pastorat startar v. 34 med Internationellt café i Himmilsgården. Barnverksamheten startar v. 36

Varmt välkommen till Svenska kyrkan i Gagnefs, Mockfjärds- och Flodas församlingar. Mer om barnverksamhetens terminsupptakt läser du under "Barn & Unga" i menyn.

Vuxenverksamheten

Onsdagen den 24/8 inleds höstterminen med Internationellt café i Himmilsgården i Djurås dit alla - oavsett ålder välkomnas. Gagnefs församling inbjuder till en cafékväll i månaden där nya och "gamla" svenska möts.

Samma vecka - på fredagen den 26/8 - är det dags för höstens första frukostträff för karlar. Den äger rum i Himmilsgården med start klockan 9.00.

Den 13/9 hälsar vi alla välkomna till Sopplunch i Gagnefs församlingshem klockan 12.00. För en ringa penning kan du avnjuta en riktigt god soppa, med bröd, kaffe och kaka. Dessutom bjuds det på någon typ av underhållning, exempelvis musik eller ett föredrag.

Diakonikretsen (syföreningen) i Gagnefs församling startar onsdagen den 21/9 klockan 14.00 och ses sedan varannan vecka under hösten.

I Mockfjärds församling drar höstterminen igång vecka 35.
Syföreningen startar tisdag 30/8 klockan 10.00 - 12.00, Ljuspunkten onsdag 31/8 klockan 10.00 -12.00 och Slink in torsdag 1/9 klockan 10.00 - 12.00. Samtliga grupper har sin hemvist i Mockfjärds församlingsgård.

Verksamhetsansvarig: Diakon Noomi Grönberg tel. 0241-621 03 noomi.gronberg@svenskakyrkan.se

Pastoratets körer

Du som tycker om att sjunga är välkommen att vara med i någon av pastoratets körer.