Kyrkokören i Floda på körresa till Uppsala.
Foto: Årsta församling

Kyrkokören på resa till Uppsala

Sjöng i tidigare körledaren Anders Emtells nya församling

Anders Emtell, tidigare kantor och körledare  i Floda församling, jobbar numera i Årsta församling i Uppsala. Han inbjöd kyrkokören i Floda att sjunga vid gudstjänsten i Årsta kyrka söndagen den 2 april.

Anders Emtell, musiker i Årsta församling i Uppsala.
Anders Emtell kyrkomusiker i Årsta församling i Uppsala. Foto: Charlotta Rådman Frans

Kören åkte redan dagen före, övade i Årsta kyrka under lördagseftermiddagen och på kvällen åt det 14 personer stora sällskapet middag hemma hos Anders Emtell, sambon Elin och de fyra barnen.
Under middagen avtackades Liselotte Ambjörn som lämnar Floda församling för en kantorstjänst i Siljansnäs.

Efter en natt på hotell och frukost åkte kören till Årsta kyrka för en sista repetition innan gudstjänsten.
Körmedlemmarna fick mycket beröm för sina vackra folkdräkter och för sångframträdandet.
Efter kyrkkaffe med macka och paj åkte sällskapet åter mot Floda.