High five för Margareta

Lek och allvar när Gagnefs pastorats kyrkoherde välkomnades

Inför en välbesökt kyrka välkomnades Margareta Carlenius som kyrkoherde i Gagnefs pastorat söndagen den 18/12.
Det blev en stundtals lekfull tillställning, inte minst när kyrkråttan Kajsa gjort entré.

Körsångare från pastoratet sjöng Otto Olssons Advent under ledning av Anna-Karin Lisell, samt med ackompanjemang av Liselotte Ambjörn. Anders Inge ackompanjerade barnkören som framförde två sånger.

I gudstjänsten medverkade förutom pastoratets präster, diakoner, kyrkvärdar, förtroendevalda, barn och sångare bland andra Camilla Nyberg, kontraktsprost, samt förre biskopen Thomas Söderberg.

Efter familjemässan var det samling i församlingshemmet där det bjöds på kyrkkorv och tårta. En lång rad talare framhöll för åhörarna att Gagnefs pastorat har fått en riktigt kompetent, engagerad och trevlig kyrkoherde som kommer att sätta viktiga och positiva spår i bygden.

På bilden ses Margareta och kyrkråttan Kajsa göra en "high five" för kampanjen #5för5.