Foto: Magnus Aronson/IKON

Att förnya äktenskapslöften

Under drop in-dagen i Gagnefs kyrka den 14/2 erbjuds möjligheten för par att förnya sina äktenskapslöften.
- Jag tror att det är många som inte riktigt vet vad det är och hur fint det faktiskt är, säger Josefin Rådbo, präst i Gagnefs pastorat.

- Det kan finnas flera anledningar till att förnya sina löften. Att vigseln blev för stor, att bruden och/eller brudgummen var så nervösa så att de inte kommer ihåg hur det var, och att de nu vill uppleva en ceremoni igen för att vara mer i stunden, säger Josefin och fortsätter:

- Andra anledningar kan vara att paret firar jämt jubileum i år och därför vill stryka under sina löften, eller att barnen var inte med vid vigseln eftersom de då inte var födda.

- Det är lätt att glömma att tala om att vi älskar varandra, och i en stressig vardag med ett familjepussel som inte riktigt går ihop får romantiken inte alltid plats. Då kan det vara fint att förnya sina äktenskapslöften.

-Vilken anledningen nu är så kommer det att bli en minnesvärd stund, lovar Josefin Rådbo.

Vill ni förnya era äktenskapslöften? Det är bara att komma till Gagnefs kyrka under drop in-dagen den 14/2 2018 mellan klockan 14.00 och 21.00.

Kontakt Josefin Rådbo josefin.radbo@svenskakyrkan.se