Vi firar gudstjänst i våra kyrkor

Uppdaterade coronarestriktioner från och med 1 juli

Vi får ta in 190 personer i Fryksände kyrka enligt nu gällande regler!

Från och med 1 juli gäller nya förutsättningar för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar, till exempel dop, vigsel och begravningar. Grundregeln är högst 50 deltagare exklusive personal.

Om deltagarantalet vid allmänna sammankomster på grund av smittspridningen i en region begränsas till färre än 50 deltagare, är det ändå alltid tillåtet att vara 20 deltagare vid en begravning.

Under vissa förutsättningar kan man vara fler:
300 deltagare vid tillställningar inomhus med anvisad sittplats och när lokalen tillåter det.
600 deltagare vid tillställningar utomhus.
3 000 deltagare vid tillställningar utomhus med anvisad sittplats.
Det är också möjligt för församlingar att genomföra fysiska träffar för barn och unga födda 2002 och senare.

Folkhälsomyndigheten kan fortfarande besluta om ett lägre antal deltagare i en region om smittläget kräver det. Det sker i sådana fall i samråd med regionerna.

Varje söndag kl. 15.00 sänds en gudstjänst i radion. Ratta in 100,6 och 104,1 Mhz på din radio eller lyssna digitalt på www.radiofryksdalen.se (tryck på ”webbradio” längst upp till höger och sedan på knappen ► längst ned till vänster i det ”live-fönster” som öppnas). Här finns även ett digitalt arkiv så att man kan lyssna på sända program i efterhand. Programmen sparas i tre månader.

Vi sänder radio:
Söndagar kl. 15.00 Tisdagar kl. 17.00
Onsdagar kl. 18.00 Torsdagar kl. 18.00
På söndagar sänds repriser från den gångna veckan
kl. 09.30-10.30 samt kl. 13.00-16.00.