Vidda

Frösö kyrka 22 augusti kl.18:00.

Vidda är en vokalensemble från Skellefteå bestående av Hanna Lindberg, Amanda Liljestrand, Lovisa Wangby och Sanna Lundberg. Gruppen bildades 2013 och har sedan dess huvudsakligen varit verksam i Norr- och Västerbotten. Viddas musik består till störst del av sång a capella med inspiration från den nordiska folkmusiken, men har också instrumentala inslag av fiol och cello. Kombinationen stråk och sång är även det något som kommer att höras i konsertprogrammet. De framför en blandning av arrangemang på visor, folkmelodier och psalmer.

Gruppens fyra medlemmar möttes genom musiken redan som barn, men har alla fortsatt sina musikaliska resor genom fortsatta studier på folk- och musikhögskolor runt om i Sverige och Europa. Idag är de alla frilansande musiker på sina instrument sång, fiol och cello, med bas i Stockholm, Östersund, Göteborg och Umeå.

Frösö kyrka söndag 22 augusti kl 18.00