Foto: Johannes Frandssen/Ikon

Stormkök & Samtal

Förutsättningslösa samtal om tro och liv för dig tycker att de bästa samtalen sker vid en lägereld.

Tycker du att dom bästa samtalen i livet sker runt en skogseld? Längtar du efter ett nyfiket utforskande kring tro och existentiella frågor som ligger nära din vardag och platsen du befinner dig på i livet? Då kanske Stormkök & Samtal i Sunne är något för dig?

Vi fortsätter vår samtalsgrupp där enkelhet och trygghet är i fokus. Det spelar ingen roll vad du har för tidigare erfarenheter av kyrka och tro; gruppen är öppen för alla.

Vid Pärlstigen i Sunne kan vi erbjuda en lugn och avslappnad miljö, naturnära och med eldstäder och vindskydd. Här finns också tillgång till faciliteter som toalett och kök.

Vi inleder våra träffar med att samlas ute runt en eld, checka in och laga mat ihop för att sedan samtala om vad eller vem Gud är i våra liv. Det här är en grupp för dig som längtar ut mer än in och efter ledkryss mer än krucifix. Vi kommer inte att hålla bibelstudier, be böner eller sjunga psalmsång. Fokus är på samtalet där vi månar om en varm gemenskap.

Anmäl dig senast 31 januari
Vi vill att du ska kunna vara med vid alla fyra tillfällen. Medtag egen tallrik/kåsa och bestick. Vi bjuder på mat.

Samling vid Sunne kyrka följande datum:

• 4 februari kl.15:00-18:00
  • 3 mars kl.15:00-18:00
  • 7 april kl.15:00-18:00
  • 5 maj kl.15:00-18:00

Anmälan och frågor: Anna Gredander (kontaktuppgifter nedan)