Invigning Pilgrimscenter

Den 6 juni 2021 går startskottet för Pilgrimscenter i Frösö Sunne Norderö församlings regi.

Välkommen till invigningen av Pilgrimscenter på Frösön!

Program

11:00 går startskottet med högmässa i Frösö kyrka (anmälan krävs - se nedan). Kören The Mamas medverkar under ledning av Anna Brandt. Som avslutning på högmässan sänder vi en grupp pilgrimer som ska vandra till Rödö kyrka (klicka på den här texten om du vill anmäla dig till pilgrimsvandring). Övriga medverkande: Håkan Toresson, kyrkoherde, Martin Schiffer, organist, Anna Gredander, diakon.

Efter högmässan bjuder vi på fika utanför kyrkan och vi har korvgrillning utanför sockenstugan. Utställningen I spåren av S:t Olav öppnar i sockenstugan och vi sjösätter Barnens pilgrimsvandring och delar ut målarböcker och kritor till de yngsta barnen. Du kan också få hjälp att tälja en egen pilgrimsstav (läs mer nedan).

Digital konsert

Kl.18:00 publicerar vi en förinspelad konsert med kören The Papas. S:t Olav kom sjövägen till Selånger, där S:t Olavsleden idag startar. Därför bjuder vi på en konsert med sjömanstema. The Papas tar er med på en resa till havs. Vänskapen har vi redan, men var finns den stora kärleken? Sjömanssånger, gospel och finstämda kärlekssånger får ni dela med oss om ni kliver ombord. Du ser konserten här på hemsidan, på vår Facebook-sida och på vår Youtube-kanal.

OBS! Du måste anmäla medverkan i gudstjänsten.

Restriktionerna lättas visserligen från 1 juni, men det är ändå bara 50 personer som får befinna sig i kyrkan samtidigt. Anmälan görs till expeditionen må-ti och to-fre kl.09:00-12:00 (kontaktuppgifter nedan). Gudstjänsten kommer också att sändas digitalt på Facebook och senare samma dag på hemsidan.

I spåren av S:t Olav

Utställning

Barnens pilgrimsvandring

Gå S:t Olavsleden i miniformat.

Tälj din egen pilgrimsstav

Workshop på invigningsdagen.

Skepp ohoj!

Digital konsert med kören The Papas under ledning av Anna Brandt.