Gudstjänstdeltagare med skyddsmasker.
Foto: Gabriella Clare Marino/Unsplash

Information pandemi

Här uppdaterar vi löpande information om vad som gäller under pandemin. Vi följer givetvis regeringens och Folkhälsomyndighetens beslut och rekommendationer. Vi måste vara rädda om varandra.

Med anledning av ökad smittspridning av Corona så gäller följande i vår församling från och med 12 januari 2022 och tills vidare:

• Alla är välkomna till gudstjänst, dop, vigsel och begravning under förutsättning att man är frisk och inte uppvisar några sjukdomssymptom. Det finns dock ett maxantal som får vistas i de olika kyrkorna och lokalerna (för närvarande 50 personer + personal) och vi ska hålla avstånd till varandra. Vänligen sitt endast vid anvisade platser. Är ni ett sällskap kan ni sitta 8 personer tillsammans.
  • Större konserter hålls tills vidare i Sunne kyrka och för deltagande krävs vaccinationsbevis av alla från 18 år och uppåt. Detta gäller vid samlingar där fler än 50 personer förväntas delta.
  • Om ni hyr/lånar lokal av oss för en privat samling, så gäller att sällskapet får bestå av max 20 personer. UNDANTAG: vid minnesstund får sällskapet bestå av max 50 personer.
  • Tvätta händerna noga och ofta och använd handsprit. Vi tillhandahåller handsprit i alla våra lokaler. Vi tillhandahåller även munskydd för den som så önskar.

Notera att Svenska kyrkan inte vill exkludera någon, men vi måste alla hjälpas åt att hålla nere smittspridningen. Tillsammans tar vi oss igenom det här. Tack för visad hänsyn!

Vi hoppas på att inte behöva ställa in något, men en del verksamheter och planerade händelser kommer oundvikligen att drabbas. Vi uppdaterar informationen löpande vartefter beslut tas. Du är alltid välkommen att höra av dig till oss med frågor. Kontaktuppgifter och telefon- och besökstider finner du längre ner på den här sidan.

Vaccinationsbevis kan beställas på
www.covidbevis.se
Om du inte har e-legitimation så tar det längre tid att få ett bevis.

Vill du ha hjälp att skaffa beviset?
Hör av dig så ska vi göra vad vi kan.

Expedition Frösö Sunne Norderö församling

Mer om Expedition Frösö Sunne Norderö församling

Post- och besöksadress: Fjällgatan 4C,832 42 FRÖSÖN

Expeditionens öppettider jul/nyår

23/12: 9-12

27-28/12: 9-12

29/12: stängt

30/12: 9-12

3-5/1 2022: 9-12

7/1 2022: 9-12

Från den 10 januari återgång till ordinarie tider.

Expeditionens öppettider

Telefon- & besökstider