Två barn går på väg från fotografen i en park med träd

Studiebesök - kamratskap och hälsa

Välkommen att bygga kunskap och lärande omkring kamratskap och hälsa tillsammans med Svenska kyrkan.

Vadå mobbning? (åk 3-6)

Tid & Plats: Tid för detta besök bokas vid förfrågan.
Boxholms församlingshem/Klassrum (ca 60 min)

På ett lättillgängligt sätt samtalar vi ordentligt om mobbning och får möjlighet att gå till botten med hur det uppstår och hur det kan undvikas. Det blir värderingsövningar, brainstorming, enklare case-study, samtal i smågrupper m.m. Eventuellt använder vi oss också av metoden Forumteater för att komma ännu närmre verkligheten kring mobbning.

Existentiell hälsa (åk 7-9)

Tid & Plats: Tid för detta besök bokas vid förfrågan
Boxholms församlingshem/Klassrum (ca 60 min)

Vi träffas och har en workshop omkring WHO:s åtta grundstenar för existentiell hälsa: Hopp, helhet, harmoni, förundran, mening med livet, andlig kontakt, personlig tro och gemenskap.  Vi jobbar med värderingsövningar, mindmapping, samtal etc. Mycket tid för interaktion och dialog.