Osyrat bröd framför en nattvardskalk i keramik
Foto: Magnus Aronsson IKON

Enskild nattvard

Nyhet Publicerad Ändrad

Det finns möjlighet för dig att fira en enskild nattvardsgudstjänst. Kontakta någon av församlingens präster

Traditionen att be prästen komma hem och fira nattvard, då hälsa eller annat förhindrar deltagande i församlingens ordinarie högmässa, har gamla anor och kallas ibland sockenbud: att någon i socknen kallar på prästen för att i sitt hem få fira gudstjänst, få förbön och få del av nattvardens gåvor.

Församlingarna erbjuder enkild nattvard i kyrkan eller annan säker plats för dig som önskar detta.

Om du önskar enskild nattvard, samtal eller förbön kontakat församlingens präst eller pastorsexpeditionen så förmedlar vi en kontakt, telefon exp 0142-55200 eller epost: folkungabygden.pastorat@svenskakyrkan.se