Amicis Orationem

Kyrkans bönegemenskap i Mjölby församling

Amicis Orationem, ”Vänner som ber”, är en nybildad bönegemenskap i Mjölby församling. Den är öppen för alla som önskar vara med och regelbundet be för varandra och för Kristi kyrka.

Syfte

Vi vill be för varandra och för Mjölby församling och för Guds rikes utbredande här i vår stad och bygd.

Alla medbedjare åtar sig att be för varandra. Vi kommer därför att veta att ”jag ber för dig, och du ber för mig”.

Böneämnen

Varje medbedjare i gemenskapen får en förbönslista med samtliga medbedjare, att nämna i sitt böneliv.

Även förslag på böner för församlingen och staden kommer att finnas i förbönslistan.

Bönens yttre form

Varje bedjare åtar sig att be för varandra regelbundet. Men det står var och en fritt att välja hur ofta ”regelbundet” är, t.ex. dagligen, både morgon och afton, varje vecka, …

Vi har – åtminstone nu i början – inga gemensamma samlingar, utan var och en som vill vara med får själv välja tid och plats för sin bön.

Även bönestundens yttre form väljs fritt.

En fast böneform är egentligen inte nödvändig, men kan ofta vara en bra hjälp för bedjaren.

Det kommer att finnas ett häfte med förslag till enkla morgon- och aftonböner för varje dag i veckan. Dessa kommer att likna de morgonböner som beds i Mjölby kyrka.

Tidegärden är en annan passande form, och finns både som app och i flera olika tryckta varianter.

Hur kommer jag med?

Bönegemenskapen består av ”vänner som ber” för och med varandra.

Av rent praktiska skäl administrerar Olof Präst förböns­gemenskapen som en verksamhetsgrupp i Mjölby försam­ling. Det gör att förbönslistan kan skickas ut per mail eller per papperspost.

Du som vill vara medbedjare behöver därför kontakta Olof och förmedla namn och personnummer och ev epostadress.

Ladda ner information och anmälningstalong här

Eller anmäl dig via formulär nedan

Jag vill vara medbedjare i Amicis Orationem

När jag anmäler mig innebär det att jag godkänner att församlingen använder mina lämnade uppgifter för att kunna administrera gruppen