Någon spelar piano.
Foto: Alex & Martin /Ikon

Körer och musik

Körer och musik i Väderstads församling.

Väderstads församling har ett levande körliv och musikliv med uppsjungningar varje månad och regelbundna konserter. Här nedan finns våra körer. Välkommen att kontakta vår kyrkomusiker längst ner på sidan för mer information!

Psalmodikongruppen

Väderstads församlingar

Instrumentundervisning

Är du intresserad av att lära dig spela instrument? Här finns möjlighet att lära sig spela piano, orgel, sång, dragspel och psalmodikon.

Gloriakören

Gloriakören är en kör för dig som tillar att sjunga, leka, pyssla och dansa! Kören är från förskoleklass till årskurs 3. Barnen hämtas och lämnas på skolan. Vi bjuder även på mellanmål. Kom och sjung med oss!

Väderstads kyrka, onsdagar 13.45-15.00

Körledare: Maja Hagard, 073-085 33 15

Voices

Barnkör från årskurs 4 och uppåt. Vi leker, sjunger och pysslar. Barnen får även mellanmål.

Väderstads kyrka, onsdagar 15.30-16.30
Körledare : Maja Hagard, 073-085 33 15

Marcuskören

Damkör. Sjunger allt från pop till gospel.

Väderstads kyrka, torsdagar 18.30-20.30.

Körledare: Maja Hagard, 073-085 33 15

Novakören

Vuxenkör för daglediga. Sjunger allt från äldre visor till nya låtar.

Väderstads kyrka, onsdagar 15.00-16.30.

Terminsstart:

Musik kommer ur en trumpet.
Foto: Illustratör Susanne Engman

Värstabandet (Instrumentgrupp)

Är du intresserad av att spela på någon gudstjänst eller vara med att starta ett band till någon av våra körer. Hör då gärna av dig!