Foto: Daniel Lönnbäck

Kör och musik i Boxholms församling

Läs om Boxholms församlings kör- och musikliv

Boxholms församling har ett rikt kör- och musikliv med återkommande projekt och uppsjungningar varje månad. Här nedan finns våra körer. Välkommen att kontakta någon av våra musiker längst ner på sidan för mer information.

Ekeby prismakör
En vuxenkör med balndad repertoar Sjunger fyrstämmigt eller mer. Kören övar i Centrumkyrkan torsdagar kl 19.00-21.00
Körledare: Anders Nyström

Åsbokören
En vuxenkör med blandad repertoar. Sjunger trestämmigt. Kören övar onsdagar kl 19.00-21.00 i Åsbo församlingshem.
Körledare: Nils-Peter Vaggelyr

Vänskapskören
En trivsam sångglad grupp för alla som tycker om att sjunga. Vi tränar våra röster och sjunger sånger av blandad karaktär, sakralt men också profant, unisont och ibland tvåstämmigt. Kören medverkar vid gudstjänster, servicehus och olika högtider.

Kören övar i Timmerö kapell tisdagar 13.30-15.30. Ojämna veckor sjunger kören i gudstjänsten på Bjursdalens servicehus 14.30
Körledare: Ann-Sofie Fransson Bårring.

Projetkkören

Övar i Centrumkyrkan onsdagar kl 17.00-18.30 ojämna veckor.
Körledare: Anders Nyström