Fastighets- och kyrkogårdsansvarig 100 %

Fjälkinge pastorat hittar du strax öster om Kristianstad. Här bor cirka 6100
Personer. I våra tre församlingar finns sju medeltida kyrkor. Pastoratet har 24 anställda.
Nu söker vi en fastighets- och kyrkogårdsansvarig till ett spännande och omväxlande arbete.

Arbetsuppgifter: Dina arbetsuppgifter består i att under kyrkoherdens ledning ansvara för församlingens fastigheter och kyrkogårdsverksamhet samt leda det löpande arbetet med underhåll och förbättring av församlingens fastigheter. Du kommer även att ansvara för kontakter med underentreprenörer, myndigheter och kyrkliga instanser.

I arbetsuppgifterna ingår även att arbetsleda vaktmästare och kyrkogårdspersonal. Tjänsten innebär också ansvar för gravregister och att upprätta gravskötselavtal, ansvara för provning av gravstenar samt underhåll och utvecklingsarbete på kyrkogårdarna.

Utbildning och erfarenhet: Adekvat högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet som är kompetensgivande för tjänsten.

Det är positivt om du har erfarenhet från motsvarande arbete inom Svenska kyrkan. Erfarenhet av arbetsledarskap är meriterande. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt god datorvana.

För tjänsten krävs B-körkort samt tillgång till egen bil.

Medlemskap i Svenska kyrkan är ett krav.

Personliga egenskaper: För att lyckas i den här rollen är du en person som aktivt delar med dig av din kunskap och kompetens och bidrar till att utveckla verksamheten. Du har ett flexibelt förhållningssätt och är bra på att samarbeta med dina kollegor. Du arbetar också aktivt med att upprätthålla en hög nivå på levererad service. Dina arbetsuppgifter utför du på ett noggrant och strukturerat sätt med god framförhållning.

Tillträde: Under våren eller efter överenskommelse

Omfattning: 100 %

Ytterligare information lämnas av kyrkoherde Peter Stenberg 044-586 59.

Välkommen med din ansökan, behörighetsgivande handlingar, CV och löneanspråk till
Fjälkinge pastorat
Farmarevägen 1A
29167 Fjälkinge
e-post fjalkinge.pastorat@svenskakyrkan.se senast 2021-11-04.

Vid brev märk kuvertet med ”Fastighetsansvarig”.