Tro, Kropp & Själ

Svenska kyrkan i Farsta bjuder in till fördjupning av samtalet om tro, brist på tro och våra upplevelser av Gud i olika former som meditation, samtal och rörelse

Retreat på Prinsvillan

En tystretreat på Prinsvillan vid Tyresöslott 4-5 maj

Halvdagsretreat

En halv dag för återhämtning och tid att andas. Vi inleder med kortare meditation och avslutar med en gemensam reflektion av eftermiddagen

17/3 Stilla timmar

En eftermiddag i Stora Sköndals kyrka, med tid för stillhet, att bara få vara, av egen tid till reflektion och närvaro.

Närbild på någon som läser en bibel.

Samtalskväll med bibelstudium (Stora Sköndals kyrka)

Vi läser en eller ett par bibeltexter för kommande söndag. Vi undersöker, sätter i sitt sammanhang och mediterar över texten. Ledare: Carl-Henrik Widlund

Bibelstudium inför söndagen (Söderledskyrkan)

Vi läser en eller ett par bibeltexter för kommande söndag. Vi undersöker, sätter i sitt sammanhang och mediterar över texten. Vad säger Ordet mig just idag? Ledare: Dag Lindberg

Retreathelg på Frötuna Gård & Retreat

12-14 april 2024. På den här retreaten får du tid att vara med dig själv. Du får möjlighet att återhämta dig, ladda kropp och själ med ny energi och kreativitet.

Mitt i mellan-vandring, lördag 27 april

Följ med på pilgrimsvandring i vår! Allt fler hittar pilgrimsvandring som ett sätt att kliva ur vardagen, reflektera och hämta kraft.

Meditation

Onsdagar 12.00 och 17.00, Diakonalt Center. Vi strävar efter en inre stillhet och en djupare dimension av oss själva.

Lectio Divina

En meditativ form av bibelläsning. Vi har grupp både i Söderledskyrkan och i Diakonalt Center (Sköndal).

Nyhet! Mässa i Taizéanda

21/2, 20/3, 24/4 och 22/5

3 dagars workshop: Write Your Self

Vill du vara med och utforska skrivande som stärkande, läkande verktyg? Har du behov av att hitta tillbaka till din egen röst och tror att skrivande kan hjälpa? Har du en särskild berättelse du vill skriva?

Inom oss alla finns ett centrum av stillhet – omgivet av tystnad.

Dag Hammarskjöld