Hjälp oss att fylla våra träd med färg och hopp!

I dessa svåra tider kan vi alla behöva något som lyser upp vår tillvaro, som påminner oss om våren och sommaren som är på väg och det vackra i livet. Fåglar kan symbolisera fred, frihet och vår. I den kristna traditionen symboliserar fågeln helig ande – Guds närvaro i våra liv, genom allt.

Vi låter nu färgglada fåglar, pysslade av människor i alla åldrar få fylla träden runt våra kyrkor. Fåglarna kan ge oss hopp och glädje, men också påminna oss om att vi inte är ensamma – varje fågel är tillverkad av en människa, som längtar och drömmer precis som DU. Pyssla hemma, eller låna material och pyssla här! Stora Sköndals kyrka och Söderledskyrkan – häng upp din fågel i trädet. Farstastrandkyrkan – lägg din fågel i brevlådan på baksidan av kyrkan så hänger vi upp din fågel.