Digital jul

I år ser julen annorlunda ut, men tillsammans kan vi hitta tröst och glädje i julens budskap. Här hittar du bland annat digitala gudstjänster, andakter och musikinslag. Farsta församling önskar en välsignad och fridefull jul.

VINTERKONSERT - LÄNGTAN I JULETID
Ragnar Trio och Isabelle spelar juliga låtar i annan tappning än du kanske tidigare hört dem. Influenser från alla möjliga håll i spretiga versioner plus en och annan klassiker i klassisk tappning!
Medverkande: Isabelle Björklund, Alfred Ragnar, Felix Ragnar och Ola Ragnar
Vinterkonsert med Ragnar Trio & Isabelle

Julotta från Stora Sköndals kyrka

Prästen David Melin predikar i julottan från Stora Sköndals kyrka. Medverkar gör även Mikael Wedar, Stig Persson, Eva Vikström Brehmer, Hannes Nygårdh m.fl.
Julotta 25 december: Stora Sköndals kyrka

Julbön från Söderledskyrkan

I år är du varmt välkommen att följa julbönen hemifrån i videon nedan. Lyssna till bl.a julevangeliet, julsånger framförda av Söderledskyrkans barn- och ungdomskör och klassiska julpsalmer. Medverkande: Sånagre ur Söderledskyrkans barn- och ungdomskörer, Linn Fleisher Sjöberg, Gunnel Jonsson Monikander, Hedvig Hasselström, Mattias Ekström Koij m.fl.
Julbön i Söderledskyrkan - 24 december kl. 11.00

En liten adventskonsert

Det är fjärde advent och vad passar inte bättre med att luta sig tillbaka i soffan och avnjuta en adventskonsert på distans? Medverkar gör Maria Nordstedt på sång och Torgerd Riben på orgel och piano.

Musik och tankar i Luciatid

Lucias budskap är möjligen viktigare än någonsin; att vi alla behöver och kan sprida ljus och värme! Därför är vi glada att kunna bjuda på en förinspelad stund innehållandes stämningsfull musik och tankar som hör luciatiden till.
Medverkar gör, Hannah Stenson, Mikael Wedar och Sara Rothlin

Syns inte videon nedan kan du se Musik och tankar i Luciatid på den här länken

Digital julkalender

Välkommen att följa Farsta församlings digitala julkalender! Med start den 1 december ända fram till fredag 25 december. Den digitala julkalendern publiceras i våra sociala kanaler varje dag (sök på svkfarsta)