Välkommen till drop in-dop!

Dop helt enkelt! S:t Olofs kyrka 10 maj 2024.

Vill du döpa ditt barn eller är du själv inte döpt? Drop in-dop kräver inga förberedelser. Bara kom som du är! Vi ordnar med allt och bjuder på dopkaffe med tårta.

S:t Olofs kyrka, 10 maj 2024 kl 10-14

Alla som inte redan är döpta är välkomna till drop in-dop. Barn, ungdomar och vuxna. Du behöver ha med personnummer för den som ska döpas. Om den som ska döpas är under 18 år behövs också underskrift och legitimation för barnets samtliga vårdnadshavare. Vid vuxendop behövs legitimation för dig som ska döpas.

Inskrivning sker i Kyrkans hus på Storgatan 11B. Efter dopsamtal med prästen som ska döpa genomförs dopet i S:t Olofs kyrka. Där finns också en musiker med. Dopklänning eller konfirmandkåpa finns att låna, för den som vill.

Gäster är välkomna att vara med! Efter dopet bjuds på dopkaffe och tårta i Kyrkans hus för hela sällskapet.

Frågor kan ställas till församlingsexpeditionen: 0515-77 63 00 eller falkopings.pastorat@svenskakyrkan.se
Läs mer om dop i Svenska kyrkan här: Om dopet

Varmt välkommen till dop!