Bara vara barn

Musikalprojekt hos Svenska kyrkan Falköping hösten 2020!

Gillar du att sjunga och spela teater och går i åk 1-6? Då är höstens musikalprojekt något för dig! ”Bara vara barn” framförs i S:t Olofs kyrka 11/11 och 15/11 samt i Slöta kyrka 24/1-2021.

”Bara vara barn” är en mässa skriven av Karin Runow, musiker och körledare i Svenska kyrkan Sollentuna. Sommaren 2004 fick hon i uppdrag från Högalids församling i Stockholm att skapa en mässa som barn kan känna igen sig i, både musikaliskt och textmässigt. Resultatet blev en mässa som både små och stora kan känna igen sig.

Varmt välkommen att vara med och sjunga med någon av våra barnkörer!

Barnkören Joy övar på måndagar kl 16-16.45 i Mössebergs kyrka.
Kören medverkar i gudstjänster 3-4 ggr/termin och samarbetar även  med skolan i projekt vid exempelvis Lucia. Hämtning från fritids på Mössebergs-, Vindängen- och Centralskolan erbjuds. Körledare : Annika Argus, annika.argus@svenskakyrkan.se, 0708-421061

Ållebergs barnkör övar på torsdagar kl 16.30-17.15 i Vartofta samlingslokal.
Ållebergs barnkörsjunger allt från musikal till sånger med rörelser till! Erbjuder hämtning från fritids på Vartofta skola. Körledare: Birgitta Lindh, birgitta.lindh@svenskakyrkan.se, 0515-77 63 63.

Här hittar du information om alla Svenska kyrkan Falköpings körer!