Läger, friluftskonfirmander Gunnarp

Konfirmation i Gunnarps församling

Friluftskonfirmation 2023-2024

Konfa hösten 2023-våren 2024

Inriktning på konfirmation med mycket friluftsliv, dagläger, vandringar, läger/hajker med övernattning och gudstjänstdeltagande. Plan för upplägget delges vid start. Även föräldramedverkan inräknad. Utöver ordinarie konfirmationsläsning finns det även möjlighet att frivilligt delta i en avgränsad del i båtbyggeri men det ligger utanför ordinarie konfirmandplanering för hösten 2023 och våren 2024.

Anmälda konfirmander kallas till ett uppstartsläger på Alvhaga Vildmark i Fegen den 25-27 augusti . Mer information om upplägget och läsningen i höst kommer i mejl till alla anmälda i månadsskiftet juni/juli.

Var och när

Vi träffas på Arken i Ätran på söndagar efter 11-gudstjänsten och även ett antal tisdagar mellan kl. 14.30-17.00. Ibland även helger.

Alla föräldrar med ungdomar kallas via mejl till ett första möte inför starten.

Maria och Patrik

Anmälan konfirmation

Anmälan till konfirmation med inriktning friluftsliv 2023/2024. Anmäl dig senast 30 juni 2023.

Är du döpt?

KONTAKTUPPGIFTER TILL SAMTLIGA VÅRDNADSHAVARE

ÄR DET OK ATT ER UNGDOM MEDVERKAR PÅ BILD I FÖRSAMLINGENS INFORMATIONSKANALER? (Webbsida, blogg, Facebook, Instagram, folder osv.)

Foto: Kajsa Dahlberg

Vad lär man sig egentligen när man konfirmerar sig?
Varför händer onda saker i världen? Blir jag lycklig om jag blir smal? Kan jag alltid vara mig själv? På varje läger diskuterar vi frågor om tro, liv och relationer. Lär oss att hitta i Bibeln och vad man gör på gudstjänster, med mera!

Under konfirmationstiden går man regelbundet i gudstjänst. Alla får varsitt gudstjänstschema där det står när man ska gå i gudstjänst.

När det är dags för konfirmation hoppas vi att du kan ställa dig bakom en tro som säger: Det här vill jag, leva med i dop, nattvard och gudstjänst!