Doptider

Läs mer om vilka tider för dopgudstjänst som vi erbjuder just nu i Essunga pastorat!

Varje dop är en fest för Svenska kyrkan! Familj, vänner och församling samlas i en gudstjänst för att fira detta. Essunga pastorat erbjuder enskiljda dop men nära och kära samt dopgudstjänster, vilket innebär att upp till två dopkandidater döps vid samma tillfälle.

Vi erbjuder dop varje söndag, i ordinarie gudstjänst eller i anslutning till befintlig gudstjänst antingen innan eller efter.

Vi erbjuder även doptider utvalda lördagar, under våren:

Lördag 10/2, Lördag 13/4 och Lördag 8/6

Dop och kyrka bokas via kontakt med expeditionen; 0512-30 00 08. Boka gärna dop minst tre veckor innan dopdatum, .

Under månaderna juni till och med augusti har vi inga förrättningslördagar, utan planerar tillsammans med er in dopgudstjänst i huvudsak på söndagar.